Monday, May 24, 2010

kau disayangi kerana menyayangi.




jam 1:15 am dan mata masih bugar.
rasa keibu2an meragut tangkainya hati.
2bulan lagi je pegang title mak buyongg. c;
happy ada,nervous tak lupe juga turut serta.
ibu2 ops bakal2 ibbu da tau ke gender
baby memasing?
nampak2nya ramai yg dah tau.
istimewanya saya,baby saya
masih mahu bergurau
ba baa cak ngan ummi dia.
maen sorok2.
c;
tp ummi dia tak la kesah sangat.
tp teringinn juga nak
tau.

utk ibu2 dan bakal2 ibu seperti saya
ketahuilah
'kau disayangi kerana disayangi'




rabbani;ibu mithali

Ibu mithali ibu yang sejati
Kasih sayangmu kasih yang suci
Pengorbananmu disanjung tinggi
Jasamu tetap di sanubari


Ibu oh ibu fitrah ku murni



Kelembutanmu menyentuh hati
Semai kasihmu dalam jiwaku
Kau disayangi kerana menyayangi

Ibu oh ibu hatimu suci
Tulus ikhlasmu mendidik daku
Sanggup bersusah dan menderita
Demi kebahagiaan sekeluarga

Ibu oh ibu kau serikandi
Bakti amalmu tidak terperi
Beramal soleh berperibadi
Mentaati Allah juga suami










lagu yang ini pula lagu yg
sgt lama.
in fact sgt sgt lama sebenarnya.
seingat saya dan hampir lupa pun..
lagu ni pertama kali saya dengar
waktu saya masih disekolah rendah
lagi.
duluu,abah saya pasangkan
kat radio kereta utk
kami,anak2nya.
termasuk saya.
skrg..saya pula take over.
dengar lagu ni
utk anak saya pula.

sudah mahu jadi ummi saya.
cepatnya masa.
atau kita yang leka?

c;


No comments: